Mentor neve: Pető Dorina Viktória 

Iskola neve: Győri Révai Miklós Gimnázium 

Évfolyam: 11. évfolyam 

Kutatási téma címe: A stressz levezetésének és pozitív felhasználásának módszerei 

A kutatás középpontjában a különböző stresszkezelő módszerek hatékonysága áll a diákok körében. A fiatalok többségén tapasztalható a mindennapos frusztráció és ennek negatív hatásai, például ingerültség, túlérzékenység, türelmetlenség és idegesség formájában. Több megközelítés is létezik a szorongás oldására, de a tapasztalataim azt mutatják, hogy a hétköznapokban kevesen alkalmazzák ezeket. A vizsgálat célja, a különféle lazító gyakorlatok stressz-szintre gyakorolt hatását bemutatni, illetve megállapítani azt, hogyan lehet a felgyülemlett stresszt a hasznunkra fordítani. A kutatás módszereként a stressz levezetésére konkrét fizikai aktivitást, pszichológiai gyakorlatokat, illetve a kettő ötvözetét, nyugtató tevékenységet, valamint figyelemlekötő eszközöket tervezek alkalmazni. A hosszútávú cél az, hogy minél több fiatal alkalmazza a stresszkezelő technikákat.